Zwroty produktów zakupionych przez internet mogą wydawać się skomplikowane, ale mając na uwadze prawa konsumenta oraz politykę zwrotów sklepu Venezia, proces ten staje się prostszy.
Jak dokonać zwrotu?
Jeżeli z jakiegoś powodu nie jesteś zadowolony z zakupionego produktu, Venezia oferuje możliwość darmowego zwrotu towaru. Możesz to zrobić maksymalnie w ciągu 21 dni od daty otrzymania towaru.
Pamiętaj! Dotyczy to wyłącznie zamówień, w których jako adres dostarczenia zakupionego towaru został wskazany adres na terenie Polski.
VENEZIA
ul. Łubińska 14
05-532 Łubna
Z dopiskiem: „Zwrot”
Do zwrotów ze sklepu internetowego można także skorzystać z rozwiązania Wygodne Zwroty od brokera kurierskiego AlleKurier. Nie trzeba znać adresu sklepu, bo wystarczy wejść tu: https://wygodnezwroty.pl/venezia i wykonać wszystkie niezbędne kroki.
Procedura zwrotu
Procedura zwrotu jest dość prosta. Po pierwsze, musisz poinformować Venezia o swojej decyzji o zwrocie towaru. Możesz to zrobić poprzez wysłanie odpowiedniego oświadczenia. Następnie musisz odesłać towar na adres sklepu, zgodnie z wcześniej podanymi danymi kontaktowymi.
Stan towaru
Towar, który zwracasz, powinien być w stanie niezmienionym. Oznacza to, że nie powinien być uszkodzony, zabrudzony ani noszony. Ponosisz odpowiedzialność za zwrot towaru w stanie, który narusza tę zasadę.
Zwrot pieniędzy
Maksymalnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez sklep towaru, otrzymasz zwrot pieniędzy. Zwrot następuje w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności.
Pamiętaj! Jeżeli płatność została dokonana za pobraniem lub przelewem zwykłym, należność jest zwracana na konto bankowe wskazane w formularzu zwrotu.
Wymiana towaru
Venezia nie oferuje możliwości wymiany towaru na inny model, kolor czy rozmiar. Możliwe jest jedynie zwrócenie produktów zgodnie z procedurą zwrotów oraz złożenie nowego, niezależnego zamówienia.
Towary niezwiązane z wykonywaniem uprawnień z tytułu rękojmi
Jeżeli jesteś klientem, który dokonał zakupu w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, nie masz prawa do zwrotu towaru.
Odpowiedzialność klienta
Ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, które wynika z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Przykładowe koszty
Odpowiedzialność klienta może wiązać się z poniesieniem kosztów związanych z ponownym umieszczeniem na towarze metek i elementów zabezpieczających, kosztami przywrócenia towaru do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży, a także kosztami stwierdzenia i usunięcia wad.
Zalecenia
Venezia zaleca, aby zwroty dotyczyły wyłącznie towarów kompletnych, nieuszkodzonych i nieużywanych, posiadających wszystkie metki i elementy zabezpieczające, które były na towarze w chwili jego otrzymania.