Cel na 2021: zadbaj o swoje zdrowie w nowym roku

0
178
Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna to podstawa zdrowego stylu życia.

Poprzedni rok mocno dał się nam wszystkim we znaki. Problemy ze zdrowiem, niewielka aktywność fizyczna związana z koniecznością siedzenia w domu, brak regularności w spożywaniu posiłków – to wszystko miało wpływ na pogorszenie kondycji. Jednak przed nami kolejny rok, który można zacząć zupełnie od zera! W ramach noworocznych postanowień zatroszcz się o siebie. Przekonaj się, że zdrowy styl życia może Ci bardzo ułatwić codzienne funkcjonowanie.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak dbać o swoją kondycję fizyczną,
  • na czym polega zdrowe odżywianie,
  • dlaczego warto pić wodę.

Dużo się ruszaj, jedz zdrowo i pij dużo wody – te wypowiedzi padają najczęściej, gdy ktoś szuka pomysłów na to, jak zadbać o swoje zdrowie. Jednak same ogólniki tu nie wystarczą. Co to znaczy, aby się dużo ruszać? Jakie to jest zdrowe odżywianie? I ile to jest dużo wody? Razem ze specjalistami Nice To Fit You, którzy odpowiadają za jakość naszej diety pudełkowej, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek rozwiewających wszystkie wątpliwości.

Zdrowy styl życia a ruch – jak dbać o swoją kondycję fizyczną?

Nie istnieje jedna zasada, która mówiłaby o tym, ile dokładnie należy się ruszać w ciągu dnia. Wszystko zależy bowiem od naszych indywidualnych predyspozycji i trybu życia. Każdego dnia powinieneś jednak znaleźć czas na jakąkolwiek formę aktywności fizycznej, np. jogging o poranku lub dłuższy spacer w ciągu dnia.

Ponadto przynajmniej 3 razy w tygodniu warto zorganizować intensywniejszy trening. Nie ma znaczenia, czy wybierzesz siłownię, basen, rower czy ćwiczenia w zaciszu własnego domu. Ważne jest to, żeby treningi przeprowadzać regularnie. Jeśli ćwiczysz na własną rękę, zwróć uwagę, czy poprawnie wykonujesz wszystkie ruchy. Dobry trening musi być bezpieczny: w jego trakcie nie powinno istnieć ryzyko, że zrobisz sobie krzywdę.

Aby trening był zadowalający, zastanów się także, jaki efekt chcesz uzyskać:

  • Zamierzasz schudnąć i stracić kilka centymetrów w obwodach? Skup się na ćwiczeniach spalających tkankę tłuszczową, np. cardio czy crossfit.
  • Chcesz zbudować masę mięśniową? Wprowadź do swojego planu dnia ćwiczenia siłowe z obciążeniem.
  • Chcesz się pozbyć bólu kręgosłupa i zadbać o uelastycznienie ciała? Wybierz trening odprężający, wzmacniający plecy i rozciągający.

Zdrowe odżywianie – co to oznacza?

W przypadku zdrowego odżywiania również nie istnieje jedna idealna receptura. Zdrowa dieta to sposób jedzenia, który jest dostosowany idealnie do Ciebie i Twojego organizmu. Żebyś jednak nie musiał się zastanawiać, jakie zdrowe zakupy zrobić, aby dobrze jeść, skorzystaj z diety pudełkowej stworzonej przez Nice To Fit You. Dzięki niej nie będziesz musiał szczegółowo analizować etykiety każdego produktu i spędzać dużo czasu w kuchni. Wybrane przez Ciebie dania zostaną dostarczone prosto pod Twoje drzwi.

Jeśli zdecydujesz się na rozwiązania Nice To Fit You, będziesz mieć do wyboru 6 diet, w tym dietę Veggy dla wegetarian oraz Less Carb – dla tych, którzy chcą ograniczyć ilość spożywanych węglowodanów. Co ważne, w zależności od pakietu będziesz mógł układać swoje dzienne menu spośród 5, 20, 25 a nawet 30 posiłków. Dzięki temu Twoja dieta będzie nie tylko zdrowa i bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze, ale też dopasowana do Twoich preferencji żywieniowych.

Jeśli chcesz zadbać o swoje zdrowie za pomocą diety, jedz dużo warzyw i owoców. Jak jeść więcej warzyw, aby posiłek sprawiał przyjemność? Można je przemycać do codziennego menu w różnej postaci. Sprawdź:

  • warzywne smoothies i koktajle,
  • sosy warzywne zamiast mięsnych,
  • sałatki z mnóstwem warzyw,
  • kotleciki lub placki warzywne jako alternatywa dla mięsnych dań.

Zdrowe odżywianie a woda – najważniejsze zasady

W przypadku picia wody również nie powinno być żadnego zaskoczenia. Ilość potrzebnych Ci płynów zależy od tego, ile masz lat, jak często się ruszasz i jaki prowadzisz tryb życia. Przyjęło się, że dorosły człowiek powinien wypijać dziennie około 1,5-2 l płynów, w tym głównie wody. To jednak nie oznacza, że jeśli o poranku wypijesz dwie półlitrowe butelki , zaspokoisz swoje zapotrzebowanie na płyny na cały dzień. Możesz sobie nawet zaszkodzić. Jeśli np. wypijesz tak dużo wody na pusty żołądek, mogą pojawić się nudności. Podobnie jak w przypadku diety i aktywności fizycznej – ważna jest tu regularność.

Jak i kiedy pić wodę, aby Twój organizm był dobrze nawodniony i żebyś Ty czuł się dobrze? Sprawdź:

  • Bezpośrednio po obudzeniu wypij szklankę wody. Dzięki niej szybciej się rozbudzisz.
  • Trzymaj butelkę lub szklankę z wodą blisko siebie zawsze, gdy pracujesz lub się uczysz. W ten sposób będziesz pamiętać, aby się regularnie nawadniać.
  • Weź przynajmniej jeden lub dwa łyki wody co pół godziny.
  • Przed snem postaw wodę koło swojego łóżka. Gdy obudzisz się w nocy i będzie Ci się chciało pić, możesz od razu sięgnąć po butelkę.

Gotowy na nowe wyzwania 2021 roku? Mamy nadzieję, że będzie on dużo lepszy niż ubiegły. Choć tego nikt nie może przewidzieć, Ty masz szansę sprawić, że Twoje życie będzie zdrowsze i lepsze. Zadbaj o swoje zdrowie dzięki diecie, aktywności fizycznej i regularnemu nawodnieniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here