Za nami III edycja WorldFood Warsaw

III edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw za nami. Podczas tegorocznej edycji po raz pierwszy zorganizowano specjalną strefę EcoFood a trzy targowe medale trafiły do producentów żywności BIO.

Podczas III edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw po raz pierwszy zorganizowano specjalną strefę EcoFood, na której wystawiały się firmy produkujące oraz dystrybuujące żywność ekologiczną, naturalną czy tradycyjną. Mimo swojej premiery, specjalna strefa zanotowała duże zainteresowanie ze strony krajowych i zagranicznych eko-przedsiębiorstw. Wystawiło się aż 68 producentów organicznej i tradycyjnej żywności z Polski, Litwy, Łotwy, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Mołdawii, Włoch, Indii, Holandii czy Tajlandii.

IMG_0126

IMG_0171

IMG_0201 (1)

Trzeci dzień Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw poświęcony był w całości tematyce związanej z sektorem ekologicznym. Marcin Fajerski z Ekodostawców szczegółowo omówił handel produktami ekologicznymi w Polsce – zarówno dane statystyczne, jak również perspektywy rozwoju i idealnie zaprojektowaną półkę z wyrobami eko.

?;

„W ciągu ostatniej dekady liczba producentów ekologicznych w naszym kraju zwiększyła się o 576%,  zaś liczba zakładów przetwórstwa ekologicznego o 780%. Na rynku krajowym funkcjonuje około 200 firm samodzielnie zajmujących się dystrybucją produktów w skali regionu lub kraju oraz około 800 niezależnych sklepów specjalistycznych z bogatą ofertą eko-produktów” – poinformował Marcin Fajerski.

Na dynamiczny rozwój eko-branży w Polsce wpływ ma skuteczna i szeroka dystrybucja produktów. Wyroby te bowiem są sprzedawane nie tylko za pośrednictwem specjalistycznych sklepów, ale również sieci handlowych. Według badań GFK Polonia z 2014 roku Polacy najczęściej kupują żywność organiczną w hipermarketach, dyskontach, sieciach delikatesów i sieciach specjalistycznych.

Podsumowując, branża produktów ekologicznych w Polsce będzie co roku notowała wzrost sprzedaży oraz zmniejszenie różnic w cenach produktów konwencjonalnych i ekologicznych. Według eksperta, polepszy się jakość wyrobów oraz ich dystrybucja. Producenci ekologiczni będą się integrować w ramach stowarzyszeń i klastrów.

Rynek żywności ekologicznej w Polsce z roku na rok rośnie. Konsumenci coraz większą wagę przykładają do tego, co znajduje się na ich talerzach. Zaś handel odpowiada na zapotrzebowanie swoich odbiorców poszerzając dostępną ofertę żywności ekologicznej.

Z pewnością na IV edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw w 2017 roku sektor ekologii będzie bardzo widoczny!

Złote medale dla producentów żywności eko

Bio Chipsy Kokosowe (zgłoszone przez firmę Nomak – bezglutenowy przysmak bez dodatku konserwantów delikatnie prażone i karmelizowane), polędwiczka słodka wędzona eko (firmy Zakład Mięsny WASĄG Sp.J. – wytwarzana z mięsa wieprzowego z ekologicznej produkcji według tradycyjnej receptury), czekolada Figa & Dzika Pomarańcza (zgłoszona przez firmę EkoHurtownia.pl – ekologiczna, ręcznie robiona australijska czekolada z surowego kakao, bez dodatku glutenu i laktozy) i Bio Canihua (firmy Bio Naura – czarne sezamki z dodatkiem nasion chia, przedstawiciele firmy na zdjęciu poniżej) to produkty z ekocertyfikatem, które wyróżniono podczas World Food złotymi medalami.

Z pewnością na IV edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw w 2017 roku sektor ekologii będzie bardzo widoczny!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *