Trzy łatwe kroki do odporności

Znów nastały mokre, zimne, ciemne dni. Według niektórych może być już za późno, by zatroszczyć się o układ immunologiczny organizmu. My udowadniamy, że do zbudowania odporności na nadchodzące miesiące wystarczą trzy proste kroki.

Happy vivacious woman celebrating the winter snow standing with her arms outspread in a snowy forest laughing as she watches the falling snowflakes from above.

  1. Zwróć uwagę na dietę

Wiosna i lato to czas chłodników, lekkich sałatek i sorbetów. Na mieście i w biurze coraz łatwiej jest też sięgać po smoothie owocowe czy świeże owoce. Jednak jesienią oraz zimą energię od samego rana do późnego wieczora zapewnią raczej cieplejsze potrawy, które rozgrzeją układ trawienne i wzmocnią „wewnętrzny ogień”.ie lata i jesieni powoli powinniśmy zacząć Twój

 Twój jesienny jadłospis

  • Organizm w chłodne dni wzmacniają ciepłe, gotowane potrawy. Podczas długiego przyrządzania, składniki gulaszy czy zup „oddają” to, co mają najlepszego, dlatego takie dania to kopalnia zdrowych tłuszczów, witamin i błonnika, które rozgrzewają na długo. Dzięki temu masz lepszy nastrój i energię do działania, która nie zniknie nagle, podczas ważnego spotkania, wraz z pojawieniem się napadu wilczego głodu. W trosce o zdrowie i codzienne samopoczucie dobrze jest ograniczyć do minimum gotowe mrożonki i dania z mikrofalówki, wciąż tak typowe dla wielu biur. Długie miesiące na półkach i w magazynach, pokonywanie tysięcy kilometrów od producenta do klienta i głębokie mrożenie sprawiają, że próżno tam szukać składników odżywczych. Poza tym, wychładzają one organizm.
  • Cynamon, kurkuma, kardamon, imbir i goździki delikatnie rozgrzewają organizm i osładzają jesienią mroźne poranki i wieczory. Można je przy tym łatwo znaleźć w poręcznych saszetkach w każdym sklepie osiedlowym a jako posypkę oferują je nawet niektóre kawiarnie sieciowe. Możesz też zabrać z domu saszetkę ekologicznej herbaty z tymi składnikami, zamiast ratować się w pracy kawą z automatu.
  • Nie tylko przyprawy rozgrzewają organizm, ale też niektóre niepozorne kasze, sezonowe, jesienne owoce, takie jak gruszki i śliwki, a z warzyw marchewka, pietruszka czy dynia. Idealny posiłek na wieczorny spadek nastroju i wyziębienie to pieczone owoce jesienne z wanilią czy cynamonem i orzechami (które poprawiają pracę mózgu i zapobiegają depresji).
  • Choć reklamy sugerują, że najlepszym przyjacielem na jesienny smutek są lody i słodkie batony, to takie potrawy schładzają, a do tego sprzyjają powstawaniu stanów zapalnych organizmu, przez co zwiększają prawdopodobieństwo, że zachorujemy i dopadnie nas gorszy nastrój. Cukier i nabiał to para, która nie tylko zwiększa wilgoć w organizmie, ale też osłabia naturalne procesy immunologiczne.
  • Warto wypróbować naturalne syropy z owoców, które zawierają szczególnie dużo witaminy C, jak pigwa, czarna porzeczka czy dziki bez. Można sięgać po łyżeczkę co rano (jeśli czujemy, że zaczyna nas „rozkładać” choroba) lub wieczorem do herbaty. Można też eksperymentować z takimi syropami w składzie deserów, jesiennego grzańca czy innych napojów.

2.Kto się rusza, nie choruje
Ruch na świeżym powietrzu to jeden z największych naturalnych sprzymierzeńców odporności. Odpowiednie dotlenienie i słońce pomagają pozbyć się bakterii z organizmu. Aktywność wzmacnia serce, mięśnie, stawy i mózg, przez co organy te są bardziej odporne. Do tego reguluje się trawienie: osoby „przejedzone” pobudzają jelita do pracy i pozbywają się uczucia ciężkości a ci, którzy jedzą za mało, po dawce zdrowego ruchu w obniżonej temperaturze odzyskują zwykle apetyt.

3. Dodatkowa pomoc

Chcesz szybko wrócić do pracy i codziennych obowiązków, a nie chorować w nieskończoność? Sięgnij po sprawdzone receptury i dobrze przebadane witaminy i substancje naturalne, które na przeziębienie stosuje się od wieków.

 

  • Witamina D – w Polsce zapewnienie sobie idealnej dawki witaminy wraz ze słońcem (a to główne źródło) jesienią i zimą jest praktycznie niemożliwe, bo nie pozwala na to gruba warstwa chmur, długie noce i nieodpowiedni kąt padania promieni słonecznych przez resztę dnia. Nawet osoby, które dbają o poziom tego składnika, i specjalnie wybierają tłuste ryby morskie, mogą mieć niedobór, bo wraz z pożywieniem możemy dostarczyć sobie najwyżej 20 % tego, co potrzeba do prawidłowego funkcjonowania. To od witaminy D  zależy odporność, zdrowe mięśnie, kości i zęby, a także dobre wyniki w pracy, bo wpływa na moc umysłu i nastrój.
  • Witamina C – To witamina idealna dla osób, dla których każdy dzień chorowania to strata cennych godzin spędzonych w pracy. Udowodniono, że przyjmowanie co najmniej 1 – 2 mg witaminy C dziennie skraca czas przeziębienia i grypy o ponad jeden dzień. Nawet dawka poniżej 200 mg ma moc skrócenia  czasu spędzonego na zwolnieniu lekarskim o ok. 8 %. Warto sięgnąć po witaminę C naturalną  a nie syntetyczną, gdzyż ta lepiej się wchłania i zostaje w organizmie o kilka godzin dłużej.
  • Liść oliwny – Na pewno już wiesz, że oliwa z oliwek to moc antyoksydantów. Liść oliwny zawiera jeszcze więcej tych cennych składników. Głównie unikalnej oleuropeiny, która sprawia, że drzewa oliwne rosną nawet kilka tysięcy lat, odporne na wiatr, mróz, deszcz i słońce. Przy regularnym stosowaniu usuwa z organizmu wolne rodniki, które wywołują choroby cywilizacyjne i zwiększają prawdopodobieństwo zwykłego przeziębienia.
  • Probiotyki – Temat jelit długo nie był w modzie, ale dziś nie da się dłużej ignorować faktu, że 80 % odporności organizmu bierze się właśnie z tego organu. Jak je wspomóc? Zwiększając ilość zdrowych, żywych bakterii jelitowych takich jak przebadane szczepy Saccharomyces Boulardii czy Lactobacillus acidophilus DDS-1.

 

 

Polecamy gotowe zestawy na odporność na czas zimowy : http://biowitalni.pl/zdrowezasilanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *