Kobieca siła natury

Najlepsze pomysły rodzą się z pasji! Tym bardziej, jeśli współgrają one z wyznawaną przez nas filozofią. Poznajcie historię kobiety, która stworzyła markę kosmetyczną opartą na najwyższych wartościach zgodnych z naturą.

Autor: Piotr Chabzda

Diana_bioiq_1

Na początku była pasja, która z biegiem czasu zaowocowała powstaniem wyjątkowego projektu. Marka kosmetyczna BIO IQ to nie tylko kosmetyki oparte na naturalnych, organicznych składnikach. To przede wszystkim siła przyrody, której zasoby mają dbać o zdrowie i urodę. Geneza pomysłu na markę prawdziwie naturalną zrodziła się z pasji. Pomysłodawczynią, a zarazem twórczynią marki jest Diana Sadłowska. 29-latka dzieląca czas między Polską a Austrią stworzyła kosmetyki, które współgrają z naturalnym pięknem życia. Kontakt z naturą, zwłaszcza połączony z aktywnym spędzaniem czasu, był mi bliski od zawsze, a poza tym od dziecka kocham sport – opowiada. W Austrii Diana ukończyła studia na kierunku biznes międzynarodowy, co przygotowało ją do prowadzenia własnej firmy. Jednak prawdziwą inspiracją była i wciąż pozostaje natura. – Nauczyłam się szanować i cenić przyrodę, wzbudza we mnie pokorę, doceniam i respektuję jej moc, fascynuje mnie jej piękno, to jak potrafi się odradzać, dostarczać pożywienie, sama zaspokajać swoje i innych potrzeby – dodaje.

diana_bioiq

Zdrowy styl życia, wybór żywności naturalnej, certyfikowanej, korzystanie z dostępnych od wielu lat w Austrii kosmetyków organicznych, zrodził pomysł stworzenia swojej własnej marki. Czułam na sobie, na własnej skórze znaczącą różnicę, jednak wracając do Polski nie znajdowałam zbyt wielu wiarygodnych odpowiedników certyfikowanych produktów, zwłaszcza dedykowanych pielęgnacji – mówi. Powstanie własnej linii kosmetyków organicznych było tylko kwestią czasu. Wypracowane przez lata zacięcie sportowe pomogło w realizacji marzenia. Diana od lat uprawiała sporty ekstremalne. Jak sama mówi ukształtowały jej charakter. Kitesurfing, surfing, wakeboard, snowboard to słowa bliskie twórczyni BIO IQ. To jednak snowboard stał się jej prawdziwą pasją, której poświęciła ostatnie 15 lat życia. Na tym polu zdobyła niemałe sukcesy, startowała m.in. w licznych zawodach w Polsce i na świecie.Przede wszystkim to była wspaniała przygoda życiowa, za którą jestem niezmiernie wdzięczna. Pozwoliła mi na poznanie świata oraz nowych ludzi, nawiązanie wyjątkowych przyjaźni, odkrywanie pięknych miejsc, a także siebie – przyznaje. Sport to motor napędowy, a jednocześnie dodatkowa możliwość obcowania z naturą. Nadał kierunek życia, rozwinął, zdeterminował wybory. Wiele mu zawdzięcza. Z jednej strony rozbudził, z drugiej wyciszył. Ale to było potrzebne, aby odnaleźć swój balans. – Sport dał mi siłę, determinację, nauczył ciężkiej pracy, a także pokory. Dziś cechy te wykorzystuję, rozwijając własną firmę – stwierdza.

IMG_6245

IMG_6235

bioiq_beach

BIO IQ to przede wszystkim szacunek do drugiego człowieka oraz otaczającej nas natury. – Szanuję uczciwość, szczerość, wiarygodność. Nie rzucam słów na wiatr i tego oczekuję od swoich wyborów. Tych małych, codziennych, jak i większych – przyznaje. – Jeśli ktoś deklaruje 100% natury, to powinno być to zgodne z tym, co oferuje – dodaje. Stworzenie kosmetyków zgodnych z reprezentowanymi przez Dianę wartościami, wzmocniło przekaz, który za sobą niosą. – Nie wyobrażam sobie czerpać z mocy natury garściami, a w zamian jej szkodzić. Czułabym się z tym źle. Dlatego nie testujemy naszych produktów na zwierzętach, a nasze opakowania są poddawane recyklingowi. Unikamy substancji syntetycznych podejrzanych o szkodliwy wpływ na zdrowie. Szanujemy pracę ludzką, czego dowodem jest znak Fair Trade. Nasze produkty są przyjazne wegetarianom i weganom. Materiały promocyjne drukujemy na papierze ekologicznym. Działamy konsekwentnie – tłumaczy. W tworzeniu marki BIO IQ Dianę mocno wspierali rodzice. – Mama czynnie zaangażowała się w tworzenie nowych produktów. Wyszukiwała składniki aktywne. Pomagała w doborze partnerów. Okazało się, że w Polsce nie ma linii produkcyjnych, które są w stanie spełnić normy ECOCERTu. Nie chcieliśmy jednak rezygnować z naszych założeń, zleciliśmy produkcję francuskim i duńskim laboratoriom – mówi. Od początku ideą było zagwarantowanie najwyższej jakości prawdziwie naturalnych produktów. – Dobraliśmy ponad 100 roślinnych składników aktywnych, które mają za zadanie w naturalny sposób przywracać skórze zdrowy balans. Praktycznie cały kosmetyk, nie tylko składniki aktywne, ale także woda, faza olejowa, emulgatory to surowce naturalne. Pochodzą z całego świata, niektóre są egzotyczne, jak przykładowo bambus, masło shea, moringa olejodajna, ale nie mogło zabraknąć także naszych, polskich darów natury, np. żurawiny, czy słonecznika – wyjaśnia. Wysoka jakość produktu, tworzonego z pasji, opartego na bazie etycznych wartości sprawia, że kosmetyki marki BIO IQ to nie tylko sam produkt. To filozofia piękna harmonijnie współgrająca z naturą.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *