Dodaj świeżości potrawom z grilla

Niebanalne, pełne kolorów i smaków, a jednocześnie lekkie, proste i szybkie w przygotowaniu… takich właśnie sałatek nie może zabraknąć na spotkaniu przy grillu.

Do konkretnych dań z rusztu, zarówno mięs, jak i ryb, świetnie sprawdzą się kompozycje ze świeżymi warzywami i orzeźwiającymi owocami, takimi jak pomidorki, szparagi, truskawki, kiwi czy mango. Ich bazę mogą stanowić dowolne sałaty np. rukola, roszponka, rzymska czy też różnorodne mieszanki. Smak sałatek możemy dodatkowo wzbogacić ulubionym serem oraz nadać im chrupkości posypując całość np. prażonymi pestkami słonecznika, dyni czy płatkami migdałowymi. Oczywiście nie może zabraknąć aromatycznego dressingu, który dopełni naszego dzieła, podkreślając smak wszystkich składników sałatki. Obecnie mamy na rynku ogromny wybór różnorodnych olejów roślinnych, pełnych substancji odżywczych i dobroczynnych właściwości. Warto więc próbować naprzemiennie różnych rodzajów, sięgając zarówno po te w czystej postaci, jak i coraz bardziej popularne, smakowe propozycje.

 

Tekst i zdjęcia: Justyna Kopka / www.justasalad.pl

 

Sałatka z olejem o smaku cytryny

SKŁADNIKI NA SAŁATKĘ

– 2 garści roszponki

– 200 g pomidorków koktajlowych

– 1 nieduże mango

– 100 g minimozzarelli

– 1 awokado (2 łyżki soku cytryny)

– 2 łyżki płatków migdałowych

 

SKŁADNIKI NA DRESSING

– 4 łyżki oleju lnianego o smaku cytryny

– 1 ząbek czosnku

– 1 łyżeczka miodu

– sól himalajska, świeżo mielony pieprz

 

PRZYGOTOWANIE:

  1. Czosnek przeciskamy przez praskę, a następnie łączymy go z pozostałymi składnikami dressingu.
  2. Płatki migdałowe prażymy na suchej patelni.
  3. Pomidorki przekrawamy na połówki.
  4. Z mango wykrawamy kulki lub kroimy w kostkę.
  5. Kulki mozzarelli odsączamy z zalewy i osuszamy ręcznikiem papierowym.
  6. Awokado kroimy na półksiężyce, a następnie skrapiamy sokiem z cytryny.
  7. Na półmisek wykładamy naprzemiennie roszponkę, pomidorki, mango, awokado i mozzarellę. Całość polewamy dressingiem, a na koniec posypujemy płatkami migdałowymi.

 

 

Sałatka z olejem o smaku bazylii

SKŁADNIKI NA SAŁATKĘ

– 2 garści rukoli

– 8 zielonych szparagów

– 200 g truskawek

– 2 kiwi

– 120 g sera z niebieską pleśnią

– 2 łyżki pestek słonecznika

 

SKŁADNIKI NA DRESSING:

– 4 łyżki oleju lnianego o smaku bazylii

– 1 ząbek czosnku

– 1 łyżka octu winnego

– 1 łyżeczka miodu

– sól himalajska, świeżo mielony pieprz

 

PRZYGOTOWANIE:

  1. Czosnek przeciskamy przez praskę, a następnie łączymy go z pozostałymi składnikami dressingu.
  2. Pestki słonecznika prażymy na suchej patelni.
  3. Szparagi pozbawiamy końcówek, gotujemy w osolonej wodzie przez około 5 minut, a następnie przelewamy zimną wodą i przekrawamy na pół.
  4. Truskawki kroimy na ćwiartki, a kiwi na półksiężyce.
  5. Ser pleśniowy kroimy w kosteczkę.
  6. Na półmisek wykładamy naprzemiennie rukolę, szparagi, truskawki oraz kostki sera, całość polewamy dressingiem, a na koniec posypujemy pestkami słonecznika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *