Dobra dieta to podstawa sukcesu!

Niesprzyjająca aura sprawia, że w wielu domach rowery czy buty do biegania stoją nieruszane już od tygodni. Nowa seria maseł orzechowych Primavika dedykowana sportowcom trafia więc na sklepowe półki w idealnym czasie. Bo właśnie orzechy dadzą Wam siłę, by nie rezygnować z ruchu! Nie chcecie przecież, by w najbliższych miesiącach jedyną Waszą aktywnością było odśnieżanie podjazdu?

MG_8959

 

 

Jeśli tegoroczna zima obdarzy nas śniegiem w takim stopniu jak ostatnia, to przy odśnieżaniu nawet nie zdążycie złapać zadyszki. Trzeba uczciwie wziąć się za treningi już teraz, a wiosną nie będziecie musieli dorabiać kolejnej dziurki w pasku do spodni. Jednak zanim ruszycie na siłownię, przypominany, że zdaniem specjalistów od ćwiczeń fizycznych ważniejsze jest odpowiednie odżywianie. Dlatego właśnie firma Primavika, powszechnie znana ze zdrowych, naturalnych produktów, serwuje nam dietetyczny hit – orzechy! W bardzo wygodnej postaci masła orzechowego.

 

sport_Maslo_100_procent

MASŁO ORZECHOWE 100% ORZECHÓW

Poleć na sto procent normy!

Masło orzechowe to bardzo dobra propozycja dla sportowców trenujących dyscypliny wytrzymałościowe: posiada wysoką wartość odżywczą, dużo dobrej energii i nie utrudnia treningu zalegając w żołądku.

Masło orzechowe pozbawione zbędnych dodatków takich jak olej palmowy i wanilina  to świetne uzupełnienie diety sportowca. Pomaga spełnić wysokie zapotrzebowanie na energię, białko oraz zdrowe tłuszcze. Co dalej? Białko i witamina E pomagają walczyć ze stresem oksydacyjnym powstającym podczas wysiłku, który osłabia odporność i możliwości regeneracyjne organizmu. Magnez, żelazo i kwas foliowy chronią przed skurczami i anemią. Poza tym węglowodany obecne w orzechach o charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym. Dzięki temu podczas dłuższego biegu nie grozi nam gwałtowny spadek glukozy we krwi (uchroni nas to przed spadkiem wydolności). Orzechy to wartościowa przekąska dzięki której możemy zwiększyć naszą wydolność i pokusić się o nową życiówkę!

Uwaga, waga startowa! Wytrzymałościowcy dużą wagę przywiązują do masy i składu ciała. Wbrew pozorom – orzechy nie tuczą, a nawet przyspieszają redukcję niechcianego tłuszczu podskórnego.

Idealną przekąską okołotreningową są wafle ryżowe, placki owsiane czy naleśniki z masłem orzechowym i bananem. Taki posiłek potrafi zdziałać regeneracyjne cuda.

 

Sport_Maslo_bez_soli_i_cukru

MASŁO ORZECHOWE BEZ DODATKU SOLI I CUKRU

Robimy rzeźbę!

Duża dawka dobrej energii pochodzącej z orzeszków arachidowych. Wspomoże redukcję zbędnego tłuszczu oraz wzrost i regenerację mięśni.

Orzechy to najekonomiczniejsze źródło energii dla pracujących mięśni. Pomagają spełnić wysokie zapotrzebowanie energetyczne, w małej objętości kryje się dużo energii i składników odżywczych. Zdrowe tłuszcze zawarte w orzechach mogą być wykorzystywane jako materiał budulcowy. Podczas wysiłku uszkadzane są tkanki, których regeneracja w dużej mierze zależy od zawartości pożytecznych kwasów tłuszczowych w organizmie. Fistaszki zawierają też dużo magnezu, który uczestniczy w syntezie białek, przewodzeniu impulsów nerwowych i procesie skurczu mięśni. To również bogactwo wapnia, który wchodzi w skład enzymu umożlwiającego wykorzystanie glikogenu z mięśni. Sportowcy często suplementują argininę ze względu na działanie przeciwzapalne i wytwarzanie tlenku azotu zwiększającego przepływ krwi w naczyniach krwionośnych: uwaga, znajdziecie ją również w maśle orzechowym.

Masło orzechowe, w odróżnieniu od innych przekąsek zapewnia nam uczucie sytości na blisko 2,5 godziny. To dobra przekąska przed intensywnym treningiem na siłowni lub świeżym powietrzu.

W diecie kulturysty pełnej pełnowartościowych protein masło orzechowe może być świetnym dodatkiem do koktajlu na bazie odżywki lub śniadaniowego omleta.

 

Sport_mix_orzechowy

MIX ORZECHOWY

Forma sama się nie zrobi!

Mówi się, że praca nad idealną sylwetką składa się w 70% z tego, co jesz a w 30% odpowiednio dobranych ćwiczeń. Naturalny mix orzechowy crunchy z pewnością pomoże Ci w tym pierwszym.

Mix złożony z fistaszków, nerkowców, migdałów i orzechów laskowych to świetne źródło energii, białka i pożytecznych jedno- i wielonienasyconych tłuszczów. Badania wykazują, że korzystnie wpływają na wydolność podczas wysiłku ze względu na wysoką zawartość witaminy E, witamin z grupy B, magnezu i potasu. Szczególnie migdały poprawiają utlenianie kwasów tłuszczowych i wykorzystywanie węglowodanów, co jest świetnym narzędziem u osób redukujących tkankę tłuszczową. Nie zapominajmy, że każdy sportowiec potrzebuje silnego serducha : proantocyjanidyny zawarte w orzechach laskowych skutecznie  wzmacniają i chronią mięsień sercowy przed czynnikami zapalnymi. Dzięki temu z czystym sumieniem możemy budować swoją formę życia i sylwetkę, o której zawsze marzyliśmy.

20-40g orzechów lub masła orzechowego dziennie to ilość idealna. Większa dawka nie jest zalecana ze względu na zawartość kwasu fitynowego, który niestety wiąże niektóre pierwiastki.

Mix orzechowy może być świetnym uzupełnieniem tzw. power ball’sów. Do ich przyrządzenia potrzebujecie moreli albo śliwek suszonych, ulubionych orzechów, wiórków kokosowych, ew. masła orzechowego i blendera. Całość miksujemy, robimy kulki i gotowe.

Na stronie www.primavika.pl znajdziecie jeszcze więcej przepisów i pomysłów na masło orzechowe… i inne zdrowe pyszności!

prev_PRVK_STR_1

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *